Fiskeri

FISKE-TUR TIL THY

Lørdag d. August 2012.
Bilen blevet pakket fredag så det kun var køletasken med madpakke og vand samt tasken med ekstra tøj og kaffe der skulle ud i bilen.
Malene blev smidt af ved veninden i Karby på Mors og jeg fortsatte til Vilsund hvor jeg havde bestilt en Jødekage(de er pænt store) til formiddags hygge ved Hvidbjerg Å på Thy, som var mit mål denne dag.

Først gik jagten dog ind på et fiskekort til åen. Havde set på Google at det kunne man købe i Svankær- løgn og latin. Den butik var lukket, så kom jeg til Krik Vig og forhørte mig i grejbutikken. Han vidste ikke en dyt så jeg måtte spørge 3 andre steder uden resultat..!
Så fuck det tænkte jeg, og ledte efter åen istædet. Var jo blevet kaffe tørstig og kage lysten, hehe. Det var dog nemmere sagt end gjort, der var kun markveje og de er jo som regl private men endelig en frakørsel som var lovende. Fik øje på 2 fyre som fiskede i søen(Ove Sø). Fik min kaffe og kage og i mellem tiden var de kommet i land- fik spurgt om der var fisk og jo jo, de havde da taget 2 hver på omkring 2kg stykket.! De sagde der var Aborre og Brasen i søen også. Og det Statslige Fisketegn var nok. Fedt.!

Så jeg fik pakket fluegrejet frem og gik igang med åen.
Aborre i første kast. På størrelse med en håndflade, kanon flot fisk.. Fik 5-6 mindre men det var da sjovt med flex på stagen.
Søen skulle da også prøves og det var en oplevelse. Dog ikke med bid på fluen men så rigtig mange Brasen stå på hoved på det lave vand, ja deres haler var faktisk ude af vandet- Virkelig et fedt syn.. Så lidt forfodring med majs og brød vil sikkert virke og så lige en lille krog..

Men skulle da videre på min tur- Så fortsatte til Hanstholm, nu var klokken også blevet 14:30 så ville være deroppe omkring kl 15. Så kunne man jo spise sin rugbrød.
Vel deroppe og mæt gik jeg den obligatoriske tur på havnen og ud til molen for at se om de fangede Makreller. Der var lidt gang i den fortalte en unge gut(på min alder) som jeg faldt i smak med. Han havde taget 3stk. men de kommer senere sagde han. kl 18-21.. Vi snakkede lidt løst og fast fiskeri og det faldt hen på Vandet Sø som han syntes jeg skulle given en chance bare i Waders..
Det ville jeg da gøre så:

Ved Vandet Sø- Fandt det perfekte sted. Skov, Sø, Fugle, Læ og ja Fisk..! Skal så siges jeg fik ikke en eneste Aborre men mange småfisk sprang fri af vandet i panik, så noget må have jagtet dem.. Men fik en perfekt Gedde på nok 1,5kg på flue, det var fedt. den kæmpede virkelig hårdt på min klasse 6 stang. Hen under aften ca. kl 18:30 begyndte gedderne at live op og havde flere hug og 2 stak af med fluen da de bed min tynde line over. Havde jo ikke gedde-forfang på, virkelig dumt. Fortsatte til kl 21 og kørte så mof Nykøbing hvor Konen skulle hentes.

Sov i bilen fra 00:00 til 03:30 hvor hun endelig ville hjem. Bedste Tur Ever..! Og klart ikke sidste gang.